Najczęściej zadawane pytanie o Public Cloud

FAQ

Pytania handlowe


Jaka jest różnica między usługą Public Cloud i Private Cloud?

Public Cloud proponuje stałe i gwarantowane zasoby na współdzielonych infrastrukturach o wysokiej wydajności, płatne za wykorzystanie (w trybie godzinowym lub miesięcznym), które sprawdzą się podczas chwilowego zapotrzebowania lub dynamicznie zmieniających się potrzeb.

OVH Private Cloud daje do dyspozycji wirtualne dedykowane centrum danych na całkowicie dedykowanej infrastrukturze, wyposażone w dodatkowe środki do odizolowania i zabezpieczenia środowiska. Usługa ta pozwala na utworzenie hybrydowej chmury i odpowiada na potrzeby średnich i dużych przedsiębiorstw.

Jak zamówić usługi Public Cloud?

Wszystko odbywa się w Panelu klienta OVH. Usługi nie zamawia się na stronie WWW OVH. Wystarczy identyfikator klienta i hasło, żeby móc uruchomić pierwszy projekt i włączyć instancje Public Cloud. Płatności zależą od wykorzystanych zasobów.

Jakie są sposoby płatności i metody fakturowania za usługę Public Cloud?

Możesz wybrać sposoby płatności dostępne dla klientów OVH.pl. Sposób płatności należy zarejestrować podczas pierwszej aktywacji.

Faktura jest wystawiana między 1 a 5 dniem każdego miesiąca i odnosi się do zasobów wykorzystanych w poprzednim miesiącu. W przypadku płatności w trybie miesięcznym pobierana jest opłata za kolejny miesiąc oraz opłata za ewentualne przekroczenie zasobów w poprzednim miesiącu (instancje, object storage). W przypadku przejścia na abonament miesięczny w trakcie trwania miesiąca, za bieżący miesiąc pobierana jest natychmiastowo proporcjonalna opłata.
Opłaty są naliczane za każdą instancję, jeśli nie została ona usunięta z Panelu klienta OVH.

W jaki sposób zoptymalizować płatności za serwery Public Cloud?

Płatności za wykorzystane zasoby pozwalają na zoptymalizowanie kosztów, jeśli Twoje projekty obejmują zużycie miesięczne. Skorzystaj z 50% zniżki wybierając płatności miesięczne podczas tworzenia instancji lub podczas korzystania z usługi.

Możesz jeszcze dokładniej śledzić swoje zużycie dzięki projekcjom uzyskanym na podstawie historii wykorzystania zasobów. Możesz również rozdzielić płatności według projektów, co pozwali na ewentualne refakturowanie w ramach Twojej firmy.

Czy w ramach oferty Public Cloud fakturowany jest ruch przychodzący i wychodzący z instancji?

Ruch przychodzący z sieci publicznej oraz ruch przychodzący i wychodzący w ramach sieci prywatnej (vRack) jest nielimitowany i bezpłatny we wszystkich naszych regionach Public Cloud.
Ruch wychodzący do sieci publicznej jest nielimitowany i bezpłatny z wyjątkiem regionów Singapur (SGP) i Sydney (SYD), w przypadku których w pakiecie otrzymujesz limit 1 024 GB/m-c dla każdego projektu i w każdym centrum danych. Po przekroczeniu tego limitu za każdy dodatkowy GB naliczona zostanie opłata w wysokości 0,293 PLN netto/GB.

Jaka jest zaleta zasilenia konta cloud?

Opcja zasilenia cloud jest dostępna dla użytkowników, którzy chcą w prosty sposób opłacać faktury za dany projekt cloud. Jest to doskonałe rozwiązanie dla projektów o określonym czasie oraz dla użytkowników, którzy chcą kontrolować swoje wydatki.

Po zasileniu projektu, wszystkie faktury przypisane do projektu będą regulowane z dostępnego na koncie przedpłaconym salda.

Jak rozliczany jest transfer obsługiwany przez instancje hostowane w Sydney lub Singapurze?

W każdym projekcie Public Cloud zawarty jest 1 TB (1024 GB) transferu wychodzącego dla każdego centrum danych (czyli 1 TB dla Sydney i 1 TB dla Singapuru). Limit ten odnawiany jest w każdym miesiącu. Za każdy dodatkowy GB transferu wychodzącego naliczana jest opłata w wysokości 0,293 PLN netto/GB.

Uwaga: do każdego projektu hostowanego w centrach danych OVH w Europie i Ameryce Północnej przypisany jest nieograniczony transfer, bez dodatkowych kosztów.

Projekt Cloud Datacenter Instancje Miesięczne zużycie transferu wychodzącego
Projet-1 SYD (Sydney) B2-30 800 GB
Projet-1 SYD (Sydney) S1-2 400 GB
Projet-1 SGP (Singapur) B2-7 1300 GB
Projet-1 BHS (Kanada) R2-15 1500 GB

Projekt Cloud Datacenter Zużycie transferu wychodzącego do sieci publicznej Zawarty w Twoim projekcie Przekroczone
Projet-1 SYD (Sydney) 1200 GB 1024 GB 176 GB
Projet-1 SGP (Singapur) 1300 GB 1024 GB 276 GB
Projet-1 BHS (Kanada) 1500 GB Nieograniczony -

W jaki sposób mogę monitorować miesięczne zużycie transferu obsługiwanego przez instancje hostowane w Sydney i Singapurze?

Przejdź do Twojego projektu w Panelu klienta OVH > sekcja "Cloud" i kliknij "Zarządzanie administracyjne", po czym kliknij "Zużycie".

Możesz sprawdzić zużycie transferu w odniesieniu do projektu lub centrum danych. Pamiętaj, że wyświetlająca się informacja może wskazywać zużycie z odchyleniem do 3 godzin względem realnego zużycia.

Czy otrzymam alert, kiedy limit transferu zawartego w moim pakiecie Public Cloud dla instancji hostowanych w Sydney i Singapurze niebawem zostanie przekroczony?

Nie. Nie istnieje system alertów informujących o zużyciu transferu.

Jak obliczany jest limit transferu, jeśli używam instancji w Sydney i/lub w Singapurze w trybie rozliczenia godzinowego?

Sposób obliczania limitu nie zależy od tego, czy opłaty za instancję naliczane są w trybie godzinowym czy miesięcznym. Limit obliczany jest zawsze na podstawie całkowitego transferu wychodzącego, dla każdego projektu i dla każdego centrum danych.

Czy mój limit transferu dla centrum danych w Sydney i Singapurze jest obliczany w oparciu o sieć publiczną i prywatną czy tylko o transfer do sieci publicznej?

Transfer w sieci prywatnej jest bezpłatny i nielimitowany. Tym niemniej OVH monitoruje w sieciach prywatnych przekroczenia zużycia transferu (powyżej 75% wykorzystania przepustowości sieci w ciągu 72 minut przez ostatnie 24 godziny) i w razie takiego przekroczenia zawiesza daną instancję.

Czy mój limit dla centrów danych w Sydney i Singapurze obliczany jest w oparciu o transfer przychodzący czy wychodzący?

Należne opłaty obliczane są na bazie transferu wychodzącego do sieci publicznej przekraczającego limit zawarty w pakiecie. Za transfer przychodzący nie pobierane są opłaty.

Czy istnieje API pozwalające śledzić zużycie danych (np. w centrum w Sydney i w Singapurze) ?

Rozwiązanie to jest właśnie opracowywane przez OVH.

Jeśli nie wykorzystam całego zawartego w pakiecie transferu, czy zostanie on przeniesiony na następny miesiąc?

Nie. W każdym miesiącu transfer zawarty w pakiecie resetowany jest do 1 TB dla każdego centrum danych, niezależnie od zużycia w poprzednim miesiącu.

Czy mogę przenosić transfer zawarty w pakietach usług hostowanych w Sydney i Singapurze między kontami, projektami Public Cloud lub centrami danych w ramach tego samego projektu?

Nie. Limit transferu dla Sydney i Singapuru nie może być przenoszony między kontami, projektami Public Cloud ani centrami danych. Nie może też być przenoszony na kolejny miesiąc.

Pytania techniczne


Jaką wydajność dysków proponujecie na serwerach Public Cloud?

OVH gwarantuje do 500 IOPS dla instancji VPS i do 1000 IOPS dla instancji CPU i RAM. Poziom wydajności dodatkowych dysków to do 250 IOPS w przypadku oferty Classic i do 3000 IOPS w przypadku High Speed.

Jeśli chcesz samodzielnie sprawdzić wydajność swoich dysków, sprawdź informacje zawarte w tym przewodniku.

Jaka jest przepustowość sieci dla instancji Public Cloud?

OVH gwarantuje 250 Mbps przepustowości dla większości instancji o gwarantowanych zasobach do 4 vCores oraz 500 Mbps dla mocniejszych modeli. Instancje Sandbox dysponują przepustowością do 100 Mbps.

Jaka jest najlepsza metoda przechowywania plików w usłudze Public Cloud?

OVH proponuje korzystanie z Object Storage do umieszczania i usuwania wszystkich rodzajów plików. Wystarczy proste zapytanie http(s) w Panelu klienta lub poprzez API, żeby rozpocząć transfer danych. Płacisz za każdy gigabajt przestrzeni dyskowej i za każdy gigabajt transferu wychodzącego w cenie najniższej na rynku.

Jak zmieniać parametry instancji w sytuacji, gdy potrzebuję więcej lub mniej zasobów?

W każdej chwili możesz zdecydować o wyłączeniu instancji Public Cloud, a następnie aktywować nową, bardziej odpowiednią dla Twojego nowego zastosowania, lub dodać nową do istniejących maszyn. Nie musisz niczego zamawiać ani anulować. Wystarczy zalogować się do Panelu klienta.

Czy mogę spersonalizować moje serwery Public Cloud?

Dysponujesz dostępem root do każdego serwera Public Cloud, który aktywujesz. Jesteś również odpowiedzialny za wszystkie instalacje i konfiguracje związane z oprogramowaniem. Jeśli chodzi o konfigurację sprzętową, masz wybór między dziesięcioma modelami instancji Public Cloud. W Panelu klienta możesz dodawać dyski oraz geolokalizowane adresy IP.

Poznaj wszystkie funkcjonalności

Jakie centra danych można wybrać podczas aktywacji usługi Public Cloud?

Rozwiązania Public Cloud są dostępne w wielu centrach danych OVH: we Francji (Strasburg i Gravelines), w Wielkiej Brytanii (Londyn), w Niemczech (Frankfurt), w Polsce (Warszawa), w Kanadzie (Beauharnois) oraz w regionie Azja-Pacyfik (Sydney i Singapur).

Jak zarządzać instancjami Public Cloud?

Panel klienta pozwala na aktywację i konfigurowanie instancji oraz na zarządzanie za pomocą klucza SSH, który będziesz mógł utworzyć. Masz również dostęp doAPI OVH i doAPI OpenStack Horizon, aby zarządzać i automatyzować operacje.

Możesz również zarządzać licznymi projektami na instancjach Public Cloud delegując uprawnienia dostępu dla poszczególnych użytkowników (admin, techniczny, klient, itp.). Do dyspozycji są także narzędzia do monitorowania, restartu oraz uruchamiania trybu Rescue, bezpośrednio w Panelu klienta OVH.

Czy można wykonać kopię zapasową serwerów Public Cloud?

W każdej chwili w sposób nieograniczony możesz wykonywać obrazy (snapshoty) swoich instancji.

Jaki poziom SLA jest gwarantowany dla usługi Public Cloud?

Public Cloud zapewnia usługę na poziomie 99,999% dla wszystkich dostępnych zasobów (compute, przestrzeń dyskowa, sieć). W przypadku utraty łączności stwierdzonej przez support i nie związanej z zaplanowaną konserwacją, uruchamiana jest rekompensata 0,5% za minutę niedostępności (do 100% wykorzystanych zasobów w danym miesiącu).

Czy na serwerach Public Cloud można zainstalować licencje Windows?

Tak, możesz uruchomić instancję Windows z poziomu Panel klienta OVH, lub zainstalować wybrany obraz Windows z poziomu interfejsu Horizon. Dostęp do systemu i licencji Windows nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Aby cennik naszych instancji Windows był prosty i czytelny, różnica w cenie w porównaniu z instancjami Linux jest widoczna na naszych stronach po wybraniu systemu operacyjnego.

Czy limit IOps dla woluminów jest globalny dla instancji czy określony dla każdego woluminu?

Każdy wolumin posiada własne ograniczenie dotyczące IOps. Poza tym istnieje globalny limit dla "flavor" (w zależności od rozmiarów), który dotyczy zbioru IOps instancji.

Czy można skonfigurować security groups w panelu manager?

Nie, aktualnie security groups można skonfigurować tylko z poziomu GUI OpenStack (Horizon) oraz CLI.

Czy można dynamicznie zwiększać rozmiar woluminu jednocześnie zapisując dane na dysku?

Nie, przed zwiększeniem rozmiaru dysku, należy odłączyć dysk.

Czy istnieje maksymalna liczba dodatkowych woluminów, którą można przypisać do każdej instancji?

Tak, limit to 26 dodatkowych woluminów.

Czy zmiana rozmiaru instancji może odbyć się bez wpływu na CPU/RAM?

Nie, taka zmiana wymaga restartu serwera.

Czy można dodać do instancji lokalny wolumin SSD?

Nie, dodatkowe woluminy to zdalne woluminy Ceph.

Czy można zamontować dodatkowy wolumin na kilku serwerach jednocześnie?

Nie, ta funkcja jest przygotowywana w OpenStack. Będzie ona dostępna w kolejnych wersjach.

Jak można otrzymać pomoc w zakresie instalacji i konfiguracji?

Możesz skontaktować się z pomocą OVH tworząc zgłoszenie bezpośrednio w panelu klienta, w zakładce Pomoc, Nowe zgłoszenie. Możesz zwiększyć krytyczność zlecenia zaznaczając odpowiednie pole w dolnej części formularza. Nasz zespół jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od godziny 08:00 do 18:00.