Niezbędne narzędzia w Twoim biznesie online

Właściwa nazwa to podstawa

Startując z biznesem, młodzi przedsiębiorcy skupiają się na aspektach związanych z produktem, sprzedażą i organizacją przedsięwzięcia, jednocześnie podejmując jedną z najważniejszych decyzji biznesowych pod wpływem chwili lub opinii znajomych.

A przecież pierwszym ważnym krokiem, któremu powinni poświęcić uwagę, jest wybór właściwej nazwy. To ona będzie stanowić trzon komunikacji firmy z klientem i ją identyfikować. Niefortunnie wybrana nie trafi do grupy docelowej, a tym samym będzie rzutować na całą działalność, bez względu na to czy firmuje blog czy przedsiębiorstwo.

Szukając właściwej nazwy można skorzystać z pomocy profesjonalisty lub stworzyć ją samodzielnie. E-book z praktycznymi poradami, pomoże Ci przejść przez wszystkie etapy tworzenia nazwy: od wypełnienia briefu po weryfikację znaczeniową, lingwistyczną i prawną.

Poczta e-mail niezbędna jak tlen

E-mail jest najchętniej wykorzystywanym narzędziem komunikacji oraz transferu danych w biznesie. Większość firm wykorzystuje komunikację mailingową do wymiany absolutnie wszystkich informacji biznesowych, nawet tych strategicznych. Online i niemal automatycznie wysyłane są zapytania ofertowe, zamówienia, umowy, cenniki, szczegóły postępowań przetargowych i kontrakty, obok innych poufnych treści.

Coraz częściej zarządzanie tym kluczowym narzędziem przedsiębiorcy powierzają zaufanym dostawcom. Usługi e-mail w chmurze są niezawodne, elastyczne i dostępne z każdego miejsca. Małe i średnie firmy z łatwością adoptują więc rozwiązania SaaS (Software as a Service), gdzie kupują gotową funkcjonalność, a nie odpowiedzialność za usługę.

Bogate w funkcjonalności do pracy zespołowej konta Microsoft Exchange to od lat uznany na rynku standard. Intuicyjny interfejs webowy, współdzielenie zadań, kalendarzy i kontaktów to tylko niektóre z dostępnych opcji. Kiedyś dostępne jedynie dla pracowników korporacji, dziś są w zasięgu każdej, nawet najmniejszej firmy.

WordPress - platforma o wielu obliczach

WordPress (w skrócie WP) powstał jako platforma CMS dla blogerów. Obecnie jest to najczęściej stosowany silnik do tworzenia stron internetowych, blogów, galerii, a nawet sklepów internetowych. Różnorodność dostępnych wtyczek (tzw. pluginów) oraz szablonów sprawia, że system ten jest z powodzeniem stosowany zarówno przez młodych przedsiębiorców, jak i duże firmy.

Najważniejszą zaletą platformy WP jest prostota użytkowania. Po instalacji WordPressa na hostingu, otrzymujesz dostęp do kokpitu, który umożliwia dostosowanie platformy do własnych potrzeb.

Dla przedsiębiorców planujących rozpocząć sprzedaż w Internecie nieocenioną pomocą będzie wtyczka WooCommerce, która zmieni WordPressa w sklep internetowy. A jeśli Twoje produkty to specjalistyczne wpisy na blogu, zapoznaj się z wtyczką WooCommerce Membership. Pozwala ona ograniczyć dostęp do zasobów strony, takich jak kursy online, tylko do grona klientów.

Wydajny hosting z dodatkami

Zakup hostingu współdzielonego jest dla początkujących firm pierwszym krokiem do stworzenia witryny internetowej. Wybór rozwiązania jest trudny, ponieważ na rynku nie brakuje lokalnych oraz międzynarodowych dostawców hostingu.

Przy wyborze hostingu warto wziąć pod uwagę kilka aspektów.

- Automatyczny instalator to narzędzie, które zainstaluje za nas popularne systemy CMS na hostingu i dostarczy nam dane do logowania do panelu zarządzania stroną. Choć może się wydawać, że to zbędny dodatek, ponieważ większość osób uruchamia tylko jedną stronę WWW w ramach hostingu i robi to tylko raz, to dzięki niemu można uniknąć wielu frustracji związanych z ręcznym wgrywaniem plików i instalacją systemu CMS. Instalując stronę WWW po raz pierwszy, łatwo popełnić błędy. Czołowi dostawcy hostingu, tacy jak OVH, przewidzieli to i dlatego udostępniają narzędzie, które bezproblemowo uruchomi silnik strony, aby klient mógł w pełni skupić się na jej rozbudowie.

Certyfikat SSL jest niezbędny każdej stronie WWW. Gwarantuje bezpieczeństwo, zapewnia poufność i integralność danych przesyłanych przez Internet. System komentarzy, który wymaga logowania, formularz kontaktowy, a przede wszystkim sprzedaż internetowa wymagają zabezpieczenia danych protokołem HTTPS. To obecnie podstawowy standard bezpieczeństwa w sieci.

- Elastyczność platformy hostingowej – wiele mówi się o elastycznych, skalowalnych usługach w chmurze. Jednak rozpoczynając działalność online, nie ma potrzeby inwestować w skomplikowaną, choć w pełni skalowalną usługę. Ważne jest, aby hosting był stabilny, niedrogi i rozwojowy. Możliwość zmiany pakietu na wyższy lub czasowego zwiększenia podstawowych parametrów zapewni wystarczający poziom elastyczności dla bloga czy niewielkiego sklepu z rękodziełem.

Intuicyjne narzędzie do tworzenia grafiki

Przysłowie chińskie mówi, że jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. W social mediach jest to szczególnie prawdziwe, mając niecałe dwie sekundy na pozyskanie uwagi internauty. Gdy startujesz z biznesem online, musisz pokazać się w portalach społecznościowych, ale jak to zrobić, gdy brak funduszy na profesjonalne grafiki? Rozwiązanie nazywa się Canva i jest dostępne w wersji podstawowej bezpłatne. Służy do tworzenia estetycznych grafik do mediów społecznościowych, ale nie tylko. Z jej pomocą stworzysz prezentację, papier firmowy, a nawet infografikę. A jeśli chcesz nauczyć się w pełni wykorzystywać potencjał tego narzędzia, bez problemu znajdziesz kursy poświęcone Canvie, takie jak ten od Urszuli Phelep.

Skuteczny system do e-mail marketingu

Startujesz z promocją, poszerzasz ofertę? Świetnie, spraw zatem, aby Twoi odbiorcy dowiedzieli się o tym pierwsi. Tworząc własną bazę klientów zainwestuj w system do e-mail marketingu, który zwiększy zasięg, to się opłaci i oszczędzi czas. Na rynku dostępnych jest wiele mniej lub bardziej rozbudowanych narzędzi, takich jak FreshMail, MailChimp czy MailerLite. Zanim zwiążemy się z jednym z nich na stałe, warto sprawdzić, czy system odpowiada naszym potrzebom.

FreshMail to polski system, który zdobył już uznanie wśród przedsiębiorców i marketerów. System ten umożliwia planowanie wysyłek, testy A/B oraz działania typu Marketing Automation. Oprócz darmowego pakietu (łącznie do 500 kontaktów i 2000 maili miesięcznie), oferuje on także możliwość rozliczenia per ilość wysyłanych wiadomości e-mail. Przy niewielkiej bazie odbiorców, ta opcja może być wyjątkowo korzystna w początkowym etapie budowania bazy.

MailChimp oferuje ogromną ilość funkcjonalności i ze względu na swoją popularność jest często integrowany z systemami sklepów internetowych, co może stanowić dodatkową zaletę. Panel zarządzania jest po angielsku, w zamian system oferuje największy pakiet testowy, bo pozwala wysyłać aż 12 tys. wiadomości miesięcznie do bazy 2000 subskrybentów.

MailerLite, choć nie umożliwia powiązania akcji na stronie WWW z mailingiem w ramach Marketing Automation, pozwala tworzyć sekwencje maili na podstawie zdefiniowanych warunków i czasu wysyłki. System posiada także cały katalog dostępnych integracji, w tym z WordPressem, a to warta uwagi funkcja.

 

Każdy bloger czy przedsiębiorca z czasem wypracowuje swoją własną listę nieodzownych narzędzi. Te, które przedstawiliśmy stanowią podstawę, dzięki której stworzysz skuteczną działalność online. Z dobrze dobraną nazwą, stabilną stroną WWW oraz efektywnym systemem mailowym zbudujesz silną markę i rozkręcisz swój biznes.