Platforma PrestaShop - co jest ważne przy wyborze hostingu?

Zakupy online są wygodne, szybkie, dostępne przez całą dobę, a często również tańsze - tak uważa coraz więcej polskich internautów, którzy z roku na rok coraz chętniej korzystają z e-zakupów. Kupujący online stanowią już 56% użytkowników Internetu w Polsce1 . Branża e-commerce to już nie tylko duże marki i portale aukcyjne czy ogłoszeniowe, ale także mali przedsiębiorcy, rękodzielnicy a nawet blogerzy.

Wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, OVH wraz z PrestaShop opracowało gotowe rozwiązania hostingowe dla branży e-commerce, zoptymalizowane pod względem wydajności oraz z najlepszym stosunkiem jakości do ceny.

Co roku powstaje w Polsce kilka tysięcy nowych sklepów internetowych. Niestety duża konkurencyjność na rynku oraz ekspansja dużych sieci sprawia, że wiele e-sklepów nie wytrzymuje próby czasu. Dlatego ważne jest, aby decydując się na rozpoczęcie sprzedaży w Internecie zapewnić sobie spokojny start.

 

Pakiety all-inclusive w OVH

PrestaShop jest dostępny jako wstępnie zainstalowany silnik na serwerach VPS Cloud oraz na hostingu Performance w OVH. Każde z tych rozwiązań pozwoli uruchomić najnowszą wersję systemu PrestaShop i w zaledwie kilka minut, po zaimportowaniu kategorii i produktów, będzie gotowe do działania.

Jak wybrać pomiędzy dwoma rozwiązaniami hostingowymi? „Hosting Performance to pakiet all-inclusive, idealny na początek, aby zaistnieć w sieci ze swoją ofertą” - wyjaśnia Maxime Hurtrel, Product Manager w OVH. - „Sam hosting nie wymaga konfiguracji po uruchomieniu, a za utrzymanie platformy odpowiada OVH. Dzięki temu nasi klienci mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze, to jest prowadzeniu własnego e-sklepu. Hosting Performance to najchętniej wybierany pakiet, zwłaszcza na początku działalności e-commerce. Serwer VPS jest z kolei bardziej zaawansowanym technicznie rozwiązaniem, które wymaga od klienta wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i administracji serwerem. Dzięki dostępowi do systemu operacyjnego serwera VPS, można wykorzystać go do instalacji dodatkowych aplikacji wspierających biznes lub nawet do uruchomienia własnego serwera poczty e-mail” – tłumaczy Maxime Hurtel.

 

Gwarantowane zasoby

Każda milisekunda opóźnienia podczas wczytywania strony sklepu internetowego to stracony klient. Dbając o wydajność sklepów PrestaShop, rozwiązania hostingowe OVH dostępne są z gwarantowanymi zasobami, zarówno w przypadku Hostingu Performance jak i VPS Cloud.

Oznacza to, że moc procesora (liczba dostępnych wirtualnych rdzeni CPU) oraz pamięci RAM (ilość pamięci RAM gwarantowanej), jest w całości zarezerwowana w ramach danej usługi i nie jest udostępniana innym użytkownikom. Dzięki temu obciążenie generowane przez jednego klienta nie wpływa negatywnie na wydajność sklepów pozostałych.

 

Elastyczność w dodawaniu zasobów

W branży e-commerce zapotrzebowanie na zasoby zmienia się sezonowo. Okres noworocznych wyprzedaży, Black Friday czy chwilowe promocje generują większy ruch na stronach internetowych, które wymagają większych zasobów. Elastyczność pakietów hostingowych oraz możliwość zwiększenia mocy obliczeniowej i pamięci ma wówczas kluczowe znaczenie.

Hosting Performance zawiera opcję Boost, która umożliwia czasową zmianę parametrów hostingu. Za jej pomocą można zwiększyć zasoby na czas kampanii marketingowej w kilka minut, a następnie powrócić do podstawowej oferty.

 

Rekomendowany hosting pod PrestaShop

 

Bezpieczeństwo danych

Wejście w życie nowego rozporządzenia dotyczącego ochrony danych osobowych skomplikowało kwestię przechowywania i przetwarzania danych osobowych. Dodatkowe wymogi nałożone nie tylko na właścicieli sklepów internetowych, ale także dotyczące platform hostingowych ujawniły, że nie wszyscy hostingodawcy w równym stopniu przygotowani byli na zmiany.

Dla OVH kwestie bezpieczeństwa danych zawsze były priorytetem, dlatego też firma dołożyła starań, aby wspierać swoich klientów w uzyskaniu zgodności z nowymi przepisami prawa. Każdy klient może pobrać „Umowę powierzenia przetwarzania danych” w swoim panelu administracyjnym.

 

Gotowi na atak DDoS

Po e-sporcie, e-commerce jest drugą w kolejności branżą, która najczęściej staje się celem ataków DDoS. Niedostępność platformy sprzedażowej spowodowana atakiem, to szybka droga do porzucenia e-koszyka. Jak zauważył Octave Klaba, założyciel OVH: „Nie chodzi o to, czy potrzebujesz ochrony anty-DDoS, ale kiedy padniesz ofiarą pierwszego ataku DDoS.” Dlatego OVH objęło ochroną przed atakami wszystkie usługi począwszy od hostingu, na chmurze prywatnej kończąc, zobowiązując się chronić usługi klientów 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, niezależnie od czasu trwania i rozmiaru ataku. Ochrona przed atakami jest więc podstawą, bez której rozpoczynanie sprzedaży w Internecie staje się ryzykowne.

 

PrestaShop – stabilna platforma dla e-commerce

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych systemów dla sklepów internetowych. Ten udostępniany na licencji open source silnik skupia wokół siebie liczną i aktywną społeczność, która stale go rozwija i aktualizuje. Wśród rozwiązań e-commerce PrestaShop wyróżnia się prostym interfejsem oraz różnorodnością dostępnych funkcji i wtyczek. Najnowsza wersja silnika jest w pełni responsywna, a domyślny szablon dostosowany jest do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Ponadto zoptymalizowane zaplecze SEO i bogata dokumentacja techniczna sprawiają, że PrestaShop jest idealnym rozwiązaniem do rozpoczęcia działalności e-commerce.

1 Według raportu E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska.