Startupy z szansą na podbój wielkiego świata

Program Digital Launch Pad (DLP), stworzony przez OVH, aby wspierać startupy, obchodził niedawno trzylecie swojego istnienia. Czas zatem na podsumowanie tego okresu. Od chwili jego uruchomienia do programu zgłosiło się ponad 5000 młodych firm, z których wybraliśmy 1500 z ponad 120 krajów, zapewniając im blisko 500 godzin wsparcia technicznego. I choć liczby obrazują ogromną skalę programu Digital Launch Pad, nie pokazują one największej jego siły. Wszystkie z 1500 startupów, z którymi współpracujemy, to przedsiębiorcy połączeni wspólnym pragnieniem rozwoju swojego biznesu. Dla nich, jak i dla nas, postęp i rozwój są tym, co nas motywuje każdego dnia.

 

Trzy poziomy programu Digital Launch Pad

Digital Launch Pad działa w oparciu o trzy etapy, odpowiadające dojrzałości rynkowej startupów: Ideation, Build oraz Market. Pierwszy z nich skierowany jest do firm, które tworzą pierwsze wersje swojego produktu i chciałyby przeprowadzić tzw. proof of concept. Te firmy to najliczniejsza grupa w programie DLP, często finansowana jeszcze z własnych funduszy i będąca we wczesnym stadium rozwoju. Dla nich też darmowa infrastruktura na start jest największym bodźcem do dalszego działania.

Drugi etap Build skupia startupy, które opracowały już własny produkt i mają wstępnie zdefiniowaną strategię działania. Te firmy potrzebują wsparcia zaufanego partnera, który może im zbudować niezawodną infrastrukturę w chmurze, aby mogły wprowadzić swoje rozwiązanie na rynek.

Innowacyjne firmy technologiczne, wchodzące na jasno określony rynek, z gotowym produktem o wysokim potencjale rozwoju, znajdą dla siebie miejsce w programie DLP na etapie Market. Dedykowany zespół pomoże im stworzyć infrastrukturę szytą na miarę i zapewni doradztwo techniczne oraz szkolenia.

 

Uczestnicy programu DLP

Wśród firm, które otrzymały wsparcie w ramach programu Digital Launch Pad, przeważają firmy technologiczne, oferujące nowatorskie i unikalne rozwiązania. Wiele z nich działa w dziedzinach, takich jak sztuczna inteligencja, deep learning czy machine learning lub oferuje usługi w modelach PaaS i SaaS.

Są już wśród nich firmy, którym udało się zaistnieć na runku i odnieść sukces. Ich stały rozwój obserwujemy z podziwem.

 

ForePaaS – platforma analityki Big data

Firma ForePaaS powstała 3 lata temu. Założyciele — Paul Sinaï, Vincent Michel i Francois Vaillant — zbudowali platformę data analytics opartą o rozwiązania multicloud. Zjednali sobie zarówno duże firmy, w tym niektóre firmy z CAC 40, jak również inwestorów. W grudniu 2017 r. udało im się pozyskać 10 mln dolarów. Wielokrotne spotkania utwierdziły nas w przekonaniu, że podzielamy te same wartości i idee. Zarówno dla ForePass, jak i dla OVH, ważna jest otwarta i przejrzysta wizja chmury obliczeniowej.

Paul Sinaï, prezes i współzałożyciel ForePaaS, wyjaśnia: „OVH jest naszym głównym dostawcą usług w chmurze, dlatego wydawało nam się naturalną rzeczą, aby wzmocnić nasze relacje, określić wspólne możliwości oraz razem zdefiniować i zbudować usługi o wysokiej wartości dodanej. Używamy kilku produktów OVH, które wykorzystujemy do przechowywania danych i na których budujemy nasze rozwiązanie: Dedicated Cloud, dedykowane serwery i instancje Public Cloud”.

Poznaj historię ForePaaS.

 

PrevisionIO – automatyczna platforma machine learning

Wspólna wizja dotycząca chmury łączy wielu obecnych i byłych uczestników programu DPL. Otwarta, interoperatywna, odwracalna oraz w pełni transparentna w zakresie ochrony danych i własności intelektualnej — taka powinna być chmura obliczeniowa.

Te wartości są ważne także dla firmy PrevisionIO, która dostarcza platformę uczenia maszynowego o szerokim zastosowaniu. Jej rozwiązania znajdują zastosowanie w konserwacji predykcyjnej, pomagając producentom przewidzieć usterki wynikające ze zużycia komponentu oraz w branżach, w których przewidywanie zachowania użytkowników ma szczególną wartość, jak e-commerce i usługi finansowe. Firma, założona przez Tuncay Isik, Nicolas Gaude, Florian Laroumagne oraz Pierre Nowak, przekonała już do siebie inwestorów, pozyskując 1,5 mln euro w listopadzie 2017 r.

Florian Laroumagne, współzałożyciel PrevisionIO podkreśla: „PrevisionIO to francuski startup i naprawdę bronimy […] naszej suwerenności. Zostaliśmy wybrani przez France IA i bardzo ważna jest dla nas współpraca z rodzimą firmą, jaką jest OVH”.

 

Heuritech – sztuczna inteligencja w świecie mody

Podczas corocznej konferencji OVH Summit w Paryżu promujemy i nagradzamy najbardziej innowacyjne firmy, które skorzystały z programu Digital Launch Pad. Jedną z nich w 2017 r. była Heuritech. Wykorzystując algorytm rozpoznawania wizualnego, startup pomaga luksusowym markom identyfikować nowe trendy w świecie mody. Na podstawie zdjęć zamieszczanych w Internecie i portalach społecznościowych przez konsumentów, algorytmy przewidują nowe kierunki w modzie. Heuritech założona przez czterech doktorów specjalizujących się w zagadnieniach z zakresu sztucznej inteligencji, ma już na swoim koncie prestiżową nagrodę LVMH, którą otrzymała podczas wydarzenia VivaTech w 2017 r. Podobnie jak ForePaaS, Heuritech przywiązuje ogromną wagę do ochrony danych, jednak decydujące znaczenie podczas wyboru dostawcy usług chmurowych miała zdolność OVH do obsłużenia nagłego wzrostu obciążenia.

Paul Tonelli, współzałożyciel Heuritech, wyjaśnił nam to w ten sposób: „Kilka tygodni temu mieliśmy taką sytuację: potrzebowaliśmy pilnie 3 serwerów dedykowanych. Po kilku kliknięciach i upływie zaledwie 120 sekund mieliśmy 3 dodatkowe maszyny gotowe do uruchomienia naszego algorytmu”.

 

Invenis – oprogramowanie Business Intelligence w modelu SaaS

Invenis rozwija platformę analityki biznesowej dla użytkowników danych. Ich misją jest dostarczenie klientom prostego i wydajnego rozwiązania Business Intelligence, które pozwoli czerpać bezpośrednie korzyści z danych i analizować je w celu poprawy wyników biznesowych. Firma rozwija się ze środków własnych, ale planuje pozyskać fundusze na przyspieszenie swojego wzrostu.

Gregory Serrano, współzałożyciel i CSMO, w wywiadzie przeprowadzonym podczas edycji VivaTech 2018, powiedział nam: „Firma OVH w nas uwierzyła i chciała nam pomóc, sprawiając, że czerpiemy tyle samo korzyści z jej infrastruktury, ile z jej wsparcia. A to dla startupu jest bezcenne!” 

Poziom innowacji w startupach, z którymi mieliśmy przyjemność pracować, jest dla nas dzisiaj powodem do dumy. Właśnie taką pomysłowość i zwinność chcemy wspierać, zacieśniając relacje ze startupami i wspólnie z nimi wprowadzając na rynki nowatorskie rozwiązania.

 

Dlaczego OVH uruchomiło program DLP?

OVH chętnie wspiera startupy, ponieważ jeszcze kilka lat temu byliśmy jednymi z nich. Znamy zatem drogę pełną przeszkód, którą musi pokonać młoda, innowacyjna firma. Wiemy ze swojego doświadczenia, jakie kroki musi podejmować, aby się rozwijać. Przede wszystkim doskonale rozumiemy, że w biznesie każde spotkanie może stać się szansą, a każde wsparcie może doprowadzić do sukcesu. Dzięki temu OVH stało się europejskim jednorożcem i umocniło swoją pozycję wśród światowych liderów cloud.

Za pośrednictwem programu DLP, OVH dzieli się z młodymi firmami technologicznymi swoim doświadczenie w zakresie rozwiązań cloud oraz zapewnia im bezpłatny dostęp do infrastruktury w chmurze wraz ze wsparciem technicznym.