FAQ techniczny i opcje

Pytania dotyczące serwerów dedykowanych

Jak liczony jest czas dostarczenia?

Czas dostarczenia usługi to czas liczony od momentu otrzymania i zaakceptowania płatności. Jest to informacja szacunkowa.

Czym jest opłata instalacyjna?

Opłata instalacyjna odnosi się do kosztów przygotowania i podłączenia serwera w naszym centrum danych. Opłata ta jest pobierana przed uruchomieniem serwera i nie jest związana z długością abonamentu.

Gdzie można zamówić proponowane opcje?

Wszystkie opcje można zamówić w panelu administracyjnym OVH od momentu uruchomienia serwera dedykowanego.

Czy wszystkie produkty dedykowane są kompatybilne z moim serwerem??

Opcje są przypisane do oferty serwerów. Czy chodzi o serwer Enterprise, serwer Hosting czy serwer Infra, przed dokończeniem zamówienia sprawdź, czy opcja, której szukasz jest kompatybilna z serwerem.

Dlaczego ochrona anty-DDoS jest zawarta w ofercie?

Ochrona anty-DDOS nie jest dostępna jako opcja w OVH z 2 powodów:

  • Atak na Twój serwer ma wpływ na Twoją działalność, może spowodować duże straty lub doprowadzić do zawieszenia działalności.
  • Przeciążenie Twojego serwera może mieć wpływ na wspólną sieć i usługi innych klientów.

OVH rozdziela koszty inwestycji włożone w usługę anty-DDoS na wszystkich klientów i wprowadza tą innowację w standardzie na usługach hostingowych.

Dlaczego nowa opcja pomocy jest przypisana do wybranego serwera a nie do konta klienta?

Możliwe, że klient posiadający duży park serwerów będzie potrzebował więcej pomocy niż klient, który ma tylko jeden serwer. Wydaje się więc logiczne, że budżet związany z pomocą odnosi się do liczby serwerów.

Czym jest dożywotnia gwarancja na komponenty?

Od pierwszego dnia przez cały okres dzierżawy Twoje serwery korzystają z konserwacji sprzętowej 24/7, która zawiera automatyczną wymianę uszkodzonych części dożywotnio i bez żadnych kosztów. Wyłącznie w OVH!

Jakie są inne różnice między poszczególnymi pakietami poza gwarantowanym pasmem?

Opcje Premium, Platinium oraz Ultimate pozwalają na optymalne wykorzystanie przepustowości w sieci OVH, niezależnie od lokalizacji użytkowników.

Jaką opcję wybrać, jeżeli moi użytkownicy są geograficznie oddaleni od lokalizacji w serwerowni OVH?

Podstawowym aspektem jest ustalenie poziomu gwarancji, jaki jest niezbędny dla Twoich usług. Opcja Premium jest dostosowana do zastosowań wymagających dużego i stałego zużycia łącza np. podczas pobierania danych. W przypadku regularnego streamingu treści zalecamy wybór opcji Ultimate, w której czas dostępu dla użytkowników ulega skróceniu.

Jak działa opcja Burst?

Opcje Burst 1Gbps i 3Gbps są uruchomione domyślnie dla każdego serwera, w zależności od dostępnego łącza: dla serwerów z kartą sieciową 1 Gbps i 10 Gbps. Usługa zostaje wyłączona w chwili, kiedy zużycie łącza przekracza 50% wartości gwarantowanego pasma dla serwera.

W jaki sposób funkcjonuje przeliczenie w opcji burst?

Co 6 godzin rozliczamy średnie zużycie przepustowości (95% wartości), a następnie porównujemy je z 50% wartości gwarantowanej. Jeżeli wynik jest poniżej tej wartości, system pozostaje bez zmian. W przypadku przekroczenia tej wartości, opcja burst zostaje wyłączona. Oznacza to, że przez ok. półtora dnia możesz korzystać z dodatkowej przepustowości (od 1 do 3 Gbps) bez limitu transferu. Po przekroczeniu tego okresu opcja burst zostanie automatycznie wyłączona i będziesz dalej korzystać z opcji przepustowości gwarantowanej.

Co się stanie, jeżeli wyłączę opcję burst?

Możesz wyłączyć opcję burst poprzez API. Wtedy przepustowość zostanie przywrócona do opcji gwarantowanej.

Przepustowość w opcji Burst: zastosowanie usługi

Przepustowość Burst to idealne zastosowanie do obsługi krótkotrwałego wzrostu ruchu przychodzącego np. w związku z realizowanym projektem marketingowym i zwiększoną ilością odwiedzin strony. Innym zastosowaniem może być przygotowana aktualizacja systemów wymagająca pobrania większej ilości danych spoza sieci OVH. Jeżeli chciałbyś korzystać z tej opcji na stałe, zapoznaj się z dostępnymi opcjami przepustowości.

Co się stanie z moimi adresami i blokami adresowymi IP w przypadku braku odnowienia serwera?

Adresy IP Failover oraz bloki adresowe IP, które wskazują na zawieszony serwer, zostaną usunięte. Aby móc z nich dalej skorzystać, należy wcześniej przenieść je na inne aktywne serwery dedykowane w OVH.

Co się stanie z rozdzielonymi adresami IP dla bloku w przypadku braku odnowienia serwera?

Adresy IP pochodzące z rozdzielonego bloku są automatycznie parkowane i odpłatne 8 PLN netto / m-c / IP (10 PLN brutto).

Jak mogę zachować prawo do adresów, które nie wskazują na konkretny serwer w OVH?

W opcji "parkowania" zachowujesz prawo do adresów, które nie są przypisane do serwera dedykowanego w trakcie obowiązującego okresu abonamentowego. Za każdy zaparkowany adres lub adres z bloku IP zostanie naliczona opłata 8 PLN netto / m-c / IP (10 PLN brutto).

W jaki sposób są rozliczane "zaparkowane" adresy IP?

W ostatnim dniu każdego okresu abonamentowego jest wystawiona faktura za adresy IP, które przynajmniej jeden raz zostały "zaparkowane" w naszym systemie. Opłata zostanie również naliczona za wszystkie adresy IP dostępne w opcji płatnej (np. dla serwerów Kimsufi).

Co się stanie z rozliczeniem usługi po zamówieniu opcji Zastosowanie profesjonalne?

Serwery z uruchomioną opcją Zastosowania profesjonalnego pozostają bez zmian w naliczaniu tej opłaty. Jednocześnie wszystkie adresy IP obsługiwane w tej opcji stają się darmowe.

Jaka polityka cenowa obowiązuje dla serwerów z serii KS oraz So You Start?

Wszystkie adresy IP są rozliczane w tej samej cenie. Jednocześnie opłata za adresy zostanie naliczona z końcem każdego miesiąca.

Jak funkcjonuje nowy system rozliczenia dla serwerów z serii Kimsufi?

W przypadku zachowania adresów i bloków adresowych IP na serwerze, opłata za usługę pozostaję bez zmian, w opcji płatności comiesięcznej.

Dla jakich modeli serwerów obowiązują te warunki?

Warunki korzystania z serwerów dedykowanych OVH pozostają bez zmian z wyłączeniem serwerów z serii KS oraz So You Start.

Czym jest opłata instalacyjna?

Uruchomienie adresów IP odbywa się po opłaceniu opłaty instalacyjnej. Jest to kwota 8 PLN netto / IP (10 PLN brutto). Opłata za blok 4 adresów IP (/30) wyniesie 32 PLN netto / IP (39 PLN brutto).

Jak zrezygnować z IP?

Z poziomu panelu klienta. Po zalogowaniu wybierz ikonkę Dedykowane -> IP. Wybierz serwer dedykowany i ikonkę koła zębatego na poziomie adresu IP, który chcesz usunąć. Następnie kliknij na Usuń Ip Failover.
Aby zrezygnować z adresu IP znajdującego się na czarnej liście, należy wykonać kroki niezbędne do uregulowania statusu adresów IP.

Jakie są atuty usługi Wirtualnej szafy lub « vRACK »?

W Wirtualnej szafie można połączyć w jednej sieci więcej serwerów znajdujących się fizycznie w różnych serwerowniach OVH. Każdy serwer korzysta z połączenia do wirtualnego switcha w ramach prywatnej sieci. tutaj

W jaki sposób wybrać centrum danych?

Wybierz centrum danych OVH w zależności od geograficznej lokalizacji Twoich klientów i użytkowników.

Jak wybrać opcję przestrzeni dyskowej?

Decydując się na serwery dedykowane w OVH, wybierasz usługi w zależności od swoich potrzeb:

  • Oferta NAS: wysokiej dostępności (aż do 100%) maszyny korzystają z konfiguracji RAID i oferują doskonałą wydajność i/o. W wersji standard, hybrid i full SSD, serwer NAS jest połączony w sieci z wszystkimi aktywnymi serwerami dedykowanymi, w celu prostszego przesyłania danych. Partycjonowanie, automatyczny snapshot, rekonstrukcja RAID: OVH oferuje jakość usługi na wszystkich poziomach.
  • Używane jako uzupełnienie serwerów produkcyjnych, serwery storage proponują aż do 216 TB miejsca do przechowywania danych (konfiguracja RAID). Są one kompatybilne z opcją vRACK, aby można było zabezpieczyć - wewnątrz prywatnej sieci vLAN - dostęp do najważniejszych danych. Wewnętrzna sieć OVH pozwala na przepustowość od 1 Gbps do 40 Gbps.
  • Backup Storage: każdy serwer dedykowany OVH oferuje 500 GB przestrzeni na przechowywanie danych. Korzystając z przestrzeni 10 TB (opcjonalnie) będziesz mógł używać protokołów FTP(s), NFS i CIFS do wykonywania kopii zapasowych danych.

Jakie są warunki korzystania z oferty na tydzień?

Możesz skorzystać z tej oferty bez żadnych warunków. Oferta na tydzień różni się od oferty standardowej zmniejszonym czasem dzierżawy (1 tydzień) i usługami zawartymi w ofercie.

Jakie usługi są zawarte w ofercie serwera na tydzień?

Oferta serwera na tydzień zawiera:

  • wszystkie standardowe usługi OVH
  • poniższe licencje przez tydzień:
Cena /m-c Oferta na tydzień
Windows 2008 (R2) i 2012 (R2) Standard oraz Web 79,99 PLN netto / procesor (98,39 PLN brutto) ZA DARMO
Web Host 12 / Hosting suite nieograniczony (10 and later) 99,99 PLN netto (122,99 PLN brutto) ZA DARMO
cPanel: bez limitu domen 99,99 PLN netto (122,99 PLN brutto) ZA DARMO
Direct Admin: bez limitu domen 39,99 PLN netto (49,19 PLN brutto) ZA DARMO
Virtuozzo: 3 Kontenery 99,99 PLN netto (122,99 PLN brutto) ZA DARMO

Czy można przenieść licencję na inny serwer?

Tak, ale będzie ona odpłatna zgodnie ze standardowym cennikiem.

Czy jest limit serwerów, które można zamówić na tydzień?

Nie, nie ma limitu liczby serwerów ani czasu, w którym można skorzystać z oferty.

Czy mogę zachować serwer i konfigurację po upłynięciu 7 dni?

Tak, jeśli nie zlecisz zamknięcia serwera przed upływem 7 dni, zostanie on automatycznie odnowiony.

Jak będzie płatna licencja, jeśli ją zachowam po upłynięciu 7 dni?

Będzie ona płatna zgodnie z cennikiem na stronie.

Czy można spersonalizować serwer ( Raid, procesor, itp.)?

Serwery na tydzień są dostępne w konfiguracji domyślnej. Jeśli chcesz przetestować serwer spersonalizowany, skorzystaj z hard-zone (dostępne wkrótce).