ČeskoDeutschlandEspañaFranceSuomiIrelandItaliaLietuvaNederlandPortugalUnited Kingdom
Canada [EN]Canada [FR]USA
Australia

OVH wspiera firmę IMAGIFY







Dzięki usłudze Public Cloud OVH, Imagify optymalizuje ciężar zdjęć waszych stron internetowych.

W 2010 roku średni rozmiar strony www był na poziomie 600 KB. W 2016 roku średni rozmiar osiągnął rozmiar gry wideo Doom z 1993 roku, czyli 2,3 MB*. Jest to znaczny wzrost, który sprawia problem: jeśli rozmiar stron będzie wzrastał szybciej niż prędkość połączenia (zwłaszcza w przypadku terminali mobilnych, z których w wiekszości korzystamy przeglądając Internet), Internet będzie działał coraz wolniej.
Główni winowajcy, czyli obrazy stanowią 62% rozmiaru strony www. To właśnie nimi postanowiła się zająć firma Imagify. Wyjaśnienia przedstawia współzałożyciel startupu, Jean-Baptiste Marchand-Arvier.



Rozmiar stron wzrasta, ponieważ strony internetowe są coraz ładniejsze, ich zawartość jest coraz bogatsza. Średnia przepustowość łącza internetowego również wzrasta. Gdzie więc znajduje się problem?




Obrazy stanowią 50% czasu ładowania się strony.

Z jednej strony wzrost prędkości łącza nie jest proporcjonalny do wzrostu średniego rozmiaru strony www. Z drugiej strony istnieją duże rozbieżności dotyczące dostępu do Internetu: światłowód i łącze 4G nie są jeszcze dostępne wszędzie. Wiemy też, że wolne działanie strony internetowej jest bardzo niekorzystne: wyszukiwarka Google bierze je pod uwagę w procesie pozycjonowania, a sami użytkownicy również są bezkompromisowi. Większość z nich opuszcza stronę po kilku sekundach ładowania. Jeśli posiadasz sklep internetowy, ma to wpływ na Twoje obroty.






Niektóre firmy wiedzą, jak ważne jest optymalizowanie strony internetowej. Potwierdzeniem tego jest sukces pierwszego projektu naszego zespołu, wtyczki WordPress WP Rocket, wykorzystanej przez ponad 100 000 stron. Niestety zmniejszenie rozmiaru obrazów jest często skomplikowane. Z natury są to pliki ciężkie i trudno jest wykonywać na nich operacje: często obrazy nie mają prawidłowych wymiarów, nie są zapisane w optymalnym formacie, są nieprawidłowo skompresowane lub nie są wcale. Należy powiedzieć, że przed Imagify istniało niewiele rozwiązań do ułatwiania i automatyzacji tego typu operacji.




Imagify: optymalizacja obrazów w trybie SaaS

Nasze rozwiązanie ma formę aplikacji www. Jest to usługa optymalizacji obrazów w trybie SaaS, dla różnych platform i bardzo prosta w użytkowaniu. Użytkownik wybiera jeden z trzech poziomów kompresji: normalny, agresywny i ultra. Jeśli to konieczne, można również zmienić rozmiar obrazu. Po kilku sekundach użytkownik pobiera zoptymalizowany obraz.






Zmiany na obrazku są rzadko widoczne gołym okiem, nawet w przypadku tak zwanej kompresji stratnej. Można zmniejszyć rozmiar obrazu aż do 80%. W przyszłości zaproponujemy nowe funkcjonalności: na przykład automatyczne wykrywanie formatu, który jest najbardziej oszczędny dla obrazu (często używane są formaty .png, podczas gdy format .jpeg mógłby zaoferować mniejszy rozmiar dla wizualizacji bez transparentnego tła). Inną funkcjonalnością będzie integracja nowego formatu rozwijanego dla obrazów przez Google, czyli formatu WebP. Z usługi można korzystać przez nasze API, można ją zintegrować z istniejącym CMS-em lub korzystać z niej za pomocą skryptów do automatycznego przetwarzania. Przygotowaliśmy również odpowiednią wtyczkę WordPress.






Wydajność, skalowalność i elastyczność: powody wyboru usługi Public Cloud

Rozwiązanie to jest owocem roku badań. Część naszej pracy polegała na zdefiniowaniu infrastruktury, na której moglibyśmy zainstalować nasz projekt, łączącej wydajność i skuteczność ekonomiczną. Musieliśmy zacząć od niewielkich zasobów, z opcją szybkiego wzrostu, czyli skalowalności. Ale to nie wszystko: w przypadku naszej usługi pojawiają się nieregularne i nieprzewidywalne wzrosty obciążenia. Potrzebowaliśmy więc elastyczności, możliwości szybkiego dodawania zasobów niezbędnych do wykonywania operacji i płatności tylko za wykorzystane zasoby.




Oferta Public Cloud OVH, której pojawienie się zbiegło się z pojawieniem się naszego projektu, pasowała idelanie do naszej specyfikacji. Nasz udział w programie Digital Launch Pad firmy OVH pozwala nam na korzystanie z zasilenia i na zmniejszenie kosztów infrastruktury w fazie wprowadzania na rynek naszego rozwiązania. Korzystamy również ze wsparcia w ulepszaniu naszej platformy.




Odwiedź stronę internetową imagify.io

Zobacz film z prezentacją firmy Imagify podczas wydarzenia OVH World Tour w Lyonie w 2016 roku


* Źródło: Praca opublikowana przez firmę Radware w 2013 roku i artykuł "The Average Webpage Is Now the Size of the Original Doom", opublikowany na stronie Wired.com 23 kwietnia 2016 roku.






Masz start-up?


Zarejestruj się



Zarejestruj się