FAQ usługi Public Cloud

FAQ

Pytania handlowe


Jaka jest różnica między usługą Public Cloud i Dedicated Cloud?

Public Cloud proponuje stałe i gwarantowane zasoby na współdzielonych infrastrukturach o wysokiej wydajności, płatne za wykorzystanie (w trybie godzinowym lub miesięcznym) w ramach punktowego wykorzystania lub zmiennej działalności.

OVH Dedicated Cloud daje do dyspozycji wirtualne dedykowane zasoby na całkowicie dedykowanych infrastrukturach z dodatkowym stopniem odizolowania. Usługa ta pozwala na utworzenie hybrydowego Clouda i oferuje szersze pole zastosowań profesjonalnych.

Jaka jest procedura zamówienia usługi Public Cloud?

Wszystko odbywa się w panelu klienta OVH. Usługi nie zamawia się na stronie www OVH. Wystarczy identyfikator klienta i hasło, żeby móc włączyć serwery Public Cloud. Płatności zależą od wykorzystanych zasobów.

Jakie są sposoby płatności i metody fakturowania za usługę Public Cloud?

Możesz wybrać sposoby płatności dostępne dla klientów OVH.pl. Sposób płatności należy zarejestrować podczas pierwszej aktywacji.

Faktura jest wystawiana między 1 a 5 dniem każdego miesiąca i odnosi się do zasobów wykorzystanych w poprzednim miesiącu. W przypadku płatności w trybie miesięcznym pobierana jest opłata za kolejny miesiąc oraz opłata za ewentualne przekroczenie zasobów w poprzednim miesiącu (instancje, object storage). W przypadku przejścia na abonament miesięczny w trakcie trwania miesiąca, za bieżący miesiąc pobierana jest natychmiastowo proporcjonalna opłata.
Każda instancja jest płatna, jeśli nie została usunięta z panelu klienta OVH.

W jaki sposób zoptymalizować płatności za serwery Public Cloud?

Płatności za wykorzystane zasoby pozwalają na zoptymalizowanie kosztów, jeśli Twoje projekty obejmują zużycie miesięczne. Skorzystaj z 50% zniżki wybierając płatności miesięczne podczas tworzenia instancji lub podczas korzystania z usługi.

Możesz sprawdzać wykorzystane zasoby jeszcze dokładniej, dzięki informacjom na temat zasobów wykorzystywanych wcześniej. Możesz wybrać płatność za poszczególne projekty lub za wszystkie serwery Public Cloud, co pozwala na ewentualne refakturowanie w ramach Twojej firmy.

Czy w ofercie Public Cloud przepustowość wejściowa i wyjściowa jest płatna?

Przepustowość wejściowa i wyjściowa jest całkowicie darmowa w ofercie Public Cloud.

Jaka jest zaleta zasilenia konta cloud?

Opcja zasilenia cloud jest dostępna dla użytkowników, którzy chcą w prosty sposób opłacać faktury za dany projekt cloud. Jest to doskonałe rozwiązanie dla projektów o określonym czasie oraz dla użytkowników, którzy chcą kontrolować swoje płatności.

Po zasileniu projektu, wszystkie faktury przypisane do projektu będą regulowane z dostępnego na koncie cloud salda.

Pytania techniczne


Jaką wydajność dysków proponujecie na serwerach Public Cloud?

OVH gwarantuje do 500 IOPS dla instancji VPS i do 1000 IOPS dla instancji CPU i RAM. Poziom wydajności dodatkowych dysków to do 250 IOPS w przypadku oferty Classic i do 3000 IOPS w przypadku High Speed.

Jeśli chcesz samodzielnie sprawdzić wydajność swoich dysków, sprawdź informacje zawarte w tym przewodniku.

Jakie parametry sieci są proponowane w ofercie serwerów Public Cloud?

OVH gwarantuje 250 Mbps przepustowości dla instancji CPU i RAM do 4 vCores oraz 500 Mbps powyżej. Instancje VPS proponują do 100 Mbps przepustowości.

Jaka jest najlepsza metoda przechowywania plików w usłudze Public Cloud?

OVH proponuje korzystanie z Object Storage do umieszczania i usuwania wszystkich rodzajów plików. Wystarczy proste zapytanie http(s) w panelu klienta lub poprzez API, żeby rozpocząć transferowanie. Płacisz za każdy gigabajt przestrzeni dyskowej i za każdy gigabajt transferu wychodzącego w cenie najniższej na rynku.

Jak zmieniać parametry instancji w sytuacji, gdy potrzebuję więcej lub mniej zasobów?

W każdej chwili możesz podjąć decyzję o wyłączeniu instancji Public Cloud, o włączeniu nowej instancji i dostosowaniu jej do nowych zastosowań, o dodaniu nowej instancji do istniejących maszyn. Nie trzeba nic zamawiać ani oddawać. Zaloguj się do panelu klienta.

Czy mogę spersonalizować moje serwery Public Cloud?

Dysponujesz dostępem root do każdego serwera Public Cloud, który aktywujesz. Jesteś również odpowiedzialny za wszystkie instalacje i konfiguracje związane z oprogramowaniem. Jeśli chodzi o konfigurację sprzętową, masz wybór między dziesięcioma modelami serwerów Public Cloud. W panelu klienta możesz dodawać dyski oraz geolokalizowane adresy IP.

Poznaj wszystkie funkcjonalności

Jakie centra danych można wybrać podczas aktywacji usługi Public Cloud?

Nasze francuskie centra danych w Strasburgu i w Gravelines jak również nasze północno-amerykańskie centrum danych w Beauharnois są przystosowane do obsługiwania serwerów Public Cloud.

Jak zarządzać serwerami Public Cloud?

Panel klienta pozwala na aktywację i konfigurowanie instancji oraz na zarządzanie za pomocą klucza SSH, który będziesz mógł utworzyć. Masz również dostęp doAPI OVH i doAPI OpenStack Horizon, aby zarządzać i automatyzować operacje.

Możesz również zarządzać licznymi projektami na serwerach Public Cloud delegując uprawnienia dostępu dla poszczególnych użytkowników (admin, techniczny, klient, itp.). Możesz korzystać z narzędzi do monitorowania, do restartowania lub z trybu rescue, bezpośrednio w panelu klienta OVH.

Czy można wykonać kopię zapasową serwerów Public Cloud?

W każdej chwili w sposób nieograniczony możesz wykonywać obrazy (snapshoty) swoich instancji.

Jaki poziom SLA jest gwarantowany dla usługi Public Cloud?

Public Cloud zapewnia usługę na poziomie 99,999% dla wszystkich dostępnych zasobów (compute, przestrzeń dyskowa, sieć). W przypadku utraty łączności stwierdzonej przez support i nie związanej z zaplanowaną konserwacją, uruchamiana jest rekompensata 0,5% za minutę niedostępności (do 100% wykorzystanych zasobów w danym miesiącu).

Czy na serwerach Public Cloud można zainstalować licencje Windows?

Tak, możesz uruchomić instancję Windows z poziomu Panel klienta OVH, lub zainstalować wybrany obraz Windows z poziomu interfejsu Horizon. Dostęp do systemu i licencji Windows nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Aby cennik naszych instancji Windows był prosty i czytelny, różnica w cenie w porównaniu z instancjami Linux jest widoczna na naszych stronach po wybraniu systemu operacyjnego.

Czy limit IOps dla woluminów jest globalny dla instancji czy określony dla każdego woluminu?

Każdy wolumin posiada własne ograniczenie dotyczące IOps. Poza tym istnieje globalny limit dla "flavor" (w zależności od rozmiarów), który dotyczy zbioru IOps instancji.

Czy można skonfigurować security groups w panelu manager?

Nie, aktualnie security groups można skonfigurować tylko z poziomu GUI OpenStack (Horizon) oraz CLI.

Czy można dynamicznie zwiększać rozmiar woluminu jednocześnie zapisując dane na dysku?

Nie, przed zwiększeniem rozmiaru dysku, należy odłączyć dysk.

Czy istnieje maksymalna liczba dodatkowych woluminów, którą można przypisać do każdej instancji?

Tak, limit to 26 dodatkowych woluminów.

Czy zmiana rozmiaru instancji może odbyć się bez wpływu na CPU/RAM?

Nie, taka zmiana wymaga restartu serwera.

Czy można dodać do instancji lokalny wolumin SSD?

Nie, dodatkowe woluminy to zdalne woluminy Ceph.

Czy można zamontować dodatkowy wolumin na kilku serwerach jednocześnie?

Nie, ta funkcja jest przygotowywana w OpenStack. Będzie ona dostępna w kolejnych wersjach.

Jak można otrzymać pomoc w zakresie instalacji i konfiguracji?

Możesz skontaktować się z pomocą OVH tworząc zgłoszenie bezpośrednio w panelu klienta, w zakładce Pomoc, Nowe zgłoszenie. Możesz zwiększyć krytyczność zlecenia zaznaczając odpowiednie pole w dolnej części formularza. Nasz zespół jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od godziny 08:00 do 18:00.