Content Delivery Network (CDN)

Najczęściej zadawane pytania




CDN: FAQ techniczny i opcje



FAQ ogólny:


Dlaczego warto skorzystać z usługi CDN OVH dla moich stron?

Zintegrowanie strony z usługą CDN będzie mieć wiele zalet dla ruchu i poziomu transformacji. Content Delivery Network pozwala na przyspieszenie prędkości strony internetowej i zbliżenie treści do użytkowników bez względu na ich lokalizację na świecie kopiując je na różne serwery.

Informacje są przekazywane szybciej, czas odpowiedzi ulega skróceniu. CDN pozwala na zwiększenie wydajności i zoptymalizowanie naturalnego pozycjonowania.

Pozwoli to na uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarkach. Inną cechą charakterystyczną usługi CDN jest to, że działa ona jak pancerz dla strony www: blokuje ona zewnętrzne zagrożenia (crawl, ataki DDOS). Odkryj liczne zalety usługi CDN OVH.

Jak chronić strony przed atakami?

Content Delivery Network (CDN) będzie działać jak ochrona strony internetowej. Punkt POP CDN pozwala na pobieranie ataków DDoS, ataków mających na celu przeciążenia serwera, utratę połączenia, itp.

Twój hosting jest chroniony przez sieć zmniejszającą ryzyko dla aplikacji krytycznych.

Kto może korzystać z usługi CDN?

Usługa jest przeznaczona dla profesjonalistów posiadających międzynarodowe strony internetowe lub chcących rozwijać działalność na całym świecie nie korzystając jednocześnie ze skomplikowanej infrastruktury.

CDN dostosowuje się do każdego rodzaju stron: sklepy internetowe, strony udostępniające treści, strony z aktualnościami, blogi, itp...

Jakie są punkty POP OVH na świecie?

Punkty POP OVH są rozmieszczone w Ameryce, Azji i Europie. Obecność na świecie pozwala nam na zoptymalizowanie i zmniejszenie czasu ładowania się stron www i na rozpowszechnianie treści na świecie zbliżając geograficznie użytkowników.

Czy muszę zmienić kod moich stron?

Do poprawnego przekierowania usługi, wystarczy zmiana adresu IP dla pola CNAME domeny, tak aby wskazywała na adres IP w usłudze CDN. Wszystkie parametry usługi są przesyłane w mailu aktywacyjnym.

Dodatkowo potrzebne jest dodanie do pamięci cache nagłówka http zgodnie z normą RFC. Usługa CDN będzie korzystać z tych informacji w przypadku różnych konfiguracji użytkownika oraz informacji podanych w panelu klienta.

Poprawne działanie cache jest możliwe z wykorzystaniem nagłówków:

  • Cache-Control
  • Expires
  • ETag
  • Last-Modified

Podstawowym nagłówkiem do pobierania informacji z pamięci cache jest 'Cache-Control'.

Czy mogę wybrać część strony, którą chcę uruchomić na usłudze CDN ?

Tak, możesz uruchomić całą stronę, jeden rodzaj pliku lub subdomenę w ramach usługi CDN. Określasz to w module konfiguracji w panelu klienta OVH.



FAQ techniczny:


Czy strony powinny korzystać z określonego hostingu, aby móc korzystać z CDN ?

Twoja strona może być zainstalowana na każdym rodzaju platformy (hosting, serwer dedykowany, cloud, ...) w OVH lub u innego dostawcy.

Wystarczy skierować pole CNAME domeny na adres IP usługi CDN dostarczony w e-mailu aktywacyjnym.

Jak zintegrować nową domenę z usługą CDN?

Aby włączyć CDN dla danej strony, wystarczy zmienić adres IP w polu CNAME w strefie DNS na adres podany w e-mailu aktywacyjnym.
Sprawdź, czy możesz zmieniać ustawienia DNS domeny. Będziesz mógł zmienić parametry TTL, ustawić lub wyłączyć cache, zarządzać certyfikatami SSL, itp.

Jak zmienić strefę DNS?

Jeśli domena jest zarządzana przez OVH,zaloguj się do panelu klienta: Domeny i DNS, strefa DNS : wystarczy zmienić pole CNAME domeny na to wskazane w e-mailu aktywacyjnym.

Jeśli Twoja domena nie jest zarządzana przez OVH, zaloguj się do panelu klienta Twojego dostawcy i zmień pole CNAME domeny na to wskazane w e-mailu aktywacyjnym.

Co się stanie, jeśli przekroczę limit transferu mojej usługi CDN ?

Po przekroczeniu limitu transferu, CDN automatycznie się wyłącza i twój hosting przejmuje wszystkich użytkowników.

Aby ponownie włączyć CDN OVH, należy zalogować się do panelu klienta i zamówić dodatkowy transfer (1TB, 10TB lub 100TB).

Czy mogę korzystać z certyfikatu SSL?

Usługa CDN jest dostarczana z jednym dedykowanym adresem IP anycast. Można przypisać do tego adresu certyfikat SSL. Korzystając z kilku dedykowanych usług CDN można zainstalować kilka certyfikatów SSL.

(dostępne wkrótce)

Czy istnieje limit rozmiaru cache w punktach pop mojej usługi CDN?

Sieć udostępniania treści OVH pozwala na umieszczanie w pamięci cache wszystkich treści statycznych aplikacji www. Aby odpowiedzieć na 99.95% zastosowań zachowując jakość usługi, wprowadziliśmy ograniczenie do 100 MB w europejskich punktach PoP i do 20 MB w pozostałych.

Jakie są domyślne reguły cache?

Zachowanie pamięci cache zależy od oferty, z której korzystasz. Aby porównać stosowane reguły, sprawdź naszą stronę na ten temat.

Czym jest IP anycast?

IP anycast korzysta ze specyficznego routingu. W przeciwieństwie do klasycznego IP wskazującego na określony hosting, IP anycast pozwala na dostęp do kilku punktów zróżnicowanych na podstawie wydajności wymiany.

Użytkownik, który chce mieć dostęp do strony korzystającej z usługi CDN, zostanie przekierowany do najbliższego punktu PoP, w celu zoptymalizowania czasu odpowiedzi.

Czy mogę dodawać nowe backendy?

Tak, pakiet podstawowy usługi CDN pozwala na określenie do 10 backend'ów. Dodatkowe backendy można zamówić w panelu klienta.

W jaki sposób zamówić dodatkowy transfer dla usługi CDN?

Bezpośrednio w panelu klienta. Możesz zamówić 1TB, 10TB lub 100TB, które możesz wykorzystać bez daty ważności (abonament miesięczny niezbędny do korzystania z tej przepustowości).

W jaki sposób można zarządzać funkcją GeoCache (zawartą w nowej ofercie hostingu www)?

Możesz wymusić czyszczenie pamięci cache. Możesz również wyłączyć tę funkcję i ponownie ją włączyć. Aby uzyskać więcej informacji na temat funkcji Geocache, sprawdź informacje w naszym przewodniku.