SnapComms dostarcza narzędzia do komunikacji wewnętrznej dzięki infrastrukturze na trzech kontynentach

OVH i SnapComms
OVH i SnapComms - Case study
Thumbnail

1 600 000
użytkowników na
całym świecie

Thumbnail

10 000 000
połączeń
na godzinę

Thumbnail

40
serwerów
dedykowanych

 

W skrócie

Z usług nowozelandzkiej firmy SnapComms z siedzibą w Auckland korzysta już 1,6 miliona użytkowników w 75 krajach na całym świecie. Od początku jej działalności, ponad 10 lat temu, największą ambicją firmy jest podbój globalnego rynku platform do komunikacji wewnętrznej. SnapComms zatrudnia obecnie 50 pracowników i wspiera firmy z branż, takich jak służba zdrowia, telekomunikacja, edukacja i finanse.

SnapComms, jako lider wśród dostawców oprogramowania do komunikacji wewnętrznej, dostarcza przedsiębiorstwom i organizacjom narzędzia do kontaktu z pracownikami z pominięciem poczty e-mail. Komunikaty są przesyłane w postaci pełnoekranowych alertów, pasków informacyjnych, wygaszaczy ekranu czy newsletterów. Zaangażowanie pracowników staje się coraz bardziej istotne, a potok danych napływających do nich każdego dnia stale rośnie, dlatego zwiększyło się także zapotrzebowanie na usługi SnapComms, które pozwalają dotrzeć do współpracowników z najważniejszymi informacjami i dokładnie wtedy, gdy jest to konieczne.

Aplikacja SnapComms działa zarówno w infrastrukturach lokalnych, jak i w chmurze. Firma zastosowała jednak w procesie sprzedaży podejście „cloud-first”. W przypadku sprzętu zainstalowanego lokalnie, z czasem mogą zacząć pojawiać się problemy z obsługą techniczną, natomiast architektura oparta na chmurze obliczeniowej umożliwia niezawodne dostarczanie usług.

Wyzwanie

Dostarczanie aplikacji o najwyższej wydajności do bazy klientów rozproszonych na całym świecie

W 2012 r. - kiedy SnapComms był jeszcze młodą firmą - dostępność wydajnych, globalnych usług w chmurze była ograniczona. Rozwiązanie pierwszej generacji opracowane przez firmę nie było w pełni przygotowane do wdrożenia na platformie chmurowej, ale działało dobrze na serwerach dedykowanych.

Tyrell Cooney, General Manager for Technology w SnapComms, wyjaśnia, że obciążenia generowane w przypadku jego firmy są zupełnie innego kalibru niż w większości firm, a hiperskalowalne chmury lepiej się sprawdzają w przypadku czasowych wzrostów ruchu, niż stałego obciążenia.

„Jeśli spodziewasz się 10 milionów połączeń na godzinę, możesz tymczasowo zwiększyć wydajność środowiska chmurowego, aby taki ruch obsłużyć, ale my mamy do czynienia z takimi obciążeniami przez 365 dni w roku" - informuje Cooney.

Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że wielu klientów SnapComms chciało uniknąć hostowania swoich danych na terytorium Stanów Zjednoczonych.

“Jako dostawca narzędzi do komunikacji wewnętrznej możemy przechowywać pewne dane, które podlegają amerykańskiej ustawie Patriot Act. Ze zrozumiałych względów niektóre przedsiębiorstwa wyraziły z tego powodu zaniepokojenie” - komentuje Cooney. „Dlatego właśnie bardzo się cieszymy, że możemy zaoferować hosting w Kanadzie wszystkim europejskim i amerykańskim klientom”.

Skalowalne środowisko wirtualnych pulpitów

 

Rozwiązanie

Globalna sieć serwerów dedykowanych obsługuje duże wolumeny transakcji i umożliwia zwinne przetwarzanie danych

Zamiast ograniczać aplikację do zwirtualizowanej chmury, SnapComms wdrożył globalną chmurę serwerów dedykowanych w OVH. Firma obejmuje obecnie swym zasięgiem Kanadę, Unię Europejską, Wielką Brytanię, Australię i Singapur.

Tyrell Cooney wyraził zadowolenie z faktu, że rozpoczęcie korzystania z infrastruktury OVH było proste i nie wymagało wielogodzinnych szkoleń, jak w przypadku systemów innych dostawców chmury.

Ponadto stwierdził: „Bardzo doceniliśmy, że serwer może zostać zainstalowany w ciągu dwóch minut, a w ciągu godziny może być w pełni operacyjny. W przypadku innych dostawców trwa to zwykle kilka dni”.

„Dwa razy do roku przeprowadzamy ewaluację innych chmur obliczeniowych i zawsze wracamy do OVH, ponieważ w żadnej innej firmie nie znajdujemy takiej różnorodności usług za taką cenę. Ale nie chodzi tylko o cenę, liczy się również skalowalność, którą zyskujemy.”

Tyrell Cooney, General Manager of Technology, SnapComms

„Kiedy korzystasz z serwerów dedykowanych, możesz skalować infrastrukturę tak szybko i w takim zakresie jak chcesz. I to właśnie wyróżnia OVH. Zastanawiam się, czy są firmy, które są w stanie przejść do innej chmury i zbudować środowisko od zera tak szybko jak my."

SnapComms zauważa, że obecnie wielu klientów oczekuje wdrożenia usług w ciągu tygodnia. Firma musi zatem korzystać ze zwinnych metod zarządzania projektami, aby sprostać tak wysokim wymaganiom.

“Wraz z OVH jesteśmy w stanie dostarczyć kompletne dedykowane środowisko” - mówi Cooney. “Niektóre technologie, takie jak vRack, są bardzo proste w użytkowaniu. Korzystamy z tej usługi w powiązaniu ze wszystkimi serwerami dedykowanymi i Public Cloud".

Technologia vRack od OVH daje SnapComms możliwość łączenia oraz izolowania serwerów dedykowanych, Private Cloud i Public Cloud. Rozwiązanie to zapewnia bezpieczną, skalowalną   i globalną infrastrukturę, którą można zarządzać jak siecią lokalną.

Lionel Legros, Dyrektor regionu Asia Pacific w OVH, wyjaśnia, że klienci SnapComms mogą, dzięki globalnej infrastrukturze OVH, korzystać z wysokowydajnych, lokalnych usług przesyłania wiadomości, pozostając w zgodzie z przepisami dotyczącymi danych obowiązującymi w danym kraju.

„Nowe centrum danych OVH w Sydney umożliwia firmie SnapComms dostarczenie tej samej wydajności i niezawodności klientom w Nowej Zelandii i Australii” - mówi Legros.

Korzyści

Zwinne i elastyczne środowisko do szybkiego dostarczania aplikacji


Firma OVH umożliwiła SnapComms oferowanie usług cyfrowych o wysokiej wydajności klientom na całym świecie. Obecnie SnapComms zarządza ponad 40 serwerami dedykowanymi i 10 instancjami Public Cloud (łącznie 30 TB przestrzeni dyskowej) w siedmiu lokalizacjach na świecie i odnotowuje około 300 000 połączeń klienckich co dwie minuty. Legros wyjaśnia, że serwery dedykowane, wybrane przez SnapComms, oferują najlepszą wydajność w przystępnej cenie, a infrastruktura chmurowa zapewnia wysoką elastyczność i możliwość korzystania z dodatkowych zasobów. Zwinność jest podstawą ciągłych innowacji.

Firma analizuje teraz swoje możliwości w zakresie big data, analityki i sztucznej inteligencji, chcąc wykorzystać je w odniesieniu do potrzeb klienta i tym samym ulepszyć produkty.

“Nasze rozwiązanie cloud jest wciąż bardzo monolityczne” - stwierdza Cooney. “Obsługujemy od 50 000 do 100 000 użytkowników końcowych w każdym środowisku. Chcemy przekształcić te środowiska w mikrousługi rozproszone na całym świecie, tak aby każda aplikacja stanowiła moduł lub część naszej sieci”.

Rezygnacja z monolitycznej architektury środowisk sprawi, że klienci będą mogli łączyć się z regionalnymi mikrousługami, które z kolei będą podłączone do centralnej bazy danych.

"To będzie wymagało ogromnej pracy nad rozwojem tych usług, a globalna sieć OVH będzie niewątpliwie istotnym elementem tego procesu" - wyjaśnia Cooney.

„Kiedy korzystasz z serwerów dedykowanych, możesz skalować infrastrukturę tak szybko  i w takim zakresie jak chcesz. I to właśnie wyróżnia OVH. Zastanawiam się, czy są firmy, które są w stanie przejść do innej chmury i zbudować środowisko od zera tak szybko jak my."

Tyrell Cooney, General Manager of Technology, SnapComms

Sprawdź również

OVH i JustHostMe -  Case study
Wysoka Dostępność, Skalowalność

JustHostMe

Brytyjskie centrum danych OVH wspiera rozwój lokalnego dostawcy rozwiązań hostingowych, JustHostMe, zapewniając szybką instalację skalowalnej infrastruktury serwerowej najwyższej klasy.
OVH i wokati Technologies - Case study
Plan Disaster Recovery, Wysoka Dostępność, Skalowalność, Wirtualizacja

wokati Technologies

Firma wokati Technologies oferuje szybkie, elastyczne i bezpieczne wirtualne pulpity dużym przedsiębiorstwom oraz małym i średnim firmom. Infrastruktura w całości powstała w środowisku Private Cloud OVH i jest gotowa, aby spełnić aktualne i przyszłe oczekiwania użytkowników końcowych.
OVH i 3CX - Case Study
Plan Ciągłości Działania, Skalowalność, Wirtualizacja

3CX

Cyfrowe centrale PBX wymagają szybkiej i bezpiecznej infrastruktury. OVH, w oparciu o Private Cloud, dostarcza platformę, dzięki której 3CX może zarządzać usługami internetowymi oraz krytycznymi systemami leżącymi u podstaw katalogu narzędzi do komunikacji.